Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 14, 2010

Detik-detik itu...



Detik detik kelahiran mu sayang…faiq amirul…

Khamis, 600 ptg ~ aku beria – ria mahu ke rumah adik ku, nana di Puchong, Nana pon ader bgtau aku dia ader adiah untuk bb ..lagik laa aku aser excited nk g sane..kebetulan mmg dh lame aku tak g umah nana, nak tgok gak dekorasi baru umah nye ngan TV pLasma 42 inci dia tuh.

Khamis, 900 mlm ~ masih di Puchong, tak sangka rupe2nye. .A.Epol ajak gi makan2 kat sebuah restoran yg sgt glamer di Puchong, Restoran Baser, mmg sedap masakan kat restoran neh..smpaikn lam pantng neh pon aku asik teringat je makanan kat situ..igt pas abes pantang neh nk ajak alang g lagik skali kat situ.mmg pueh ati..sbnrnye..ondaway ke restoran neh..ade 2-3 kali perut aku aser memulas je..tapi aku diam kan je.tak mo alang panic..cume kdg2 aku mengeluh je kt dorg aku sakit perut…

Khamis, 11 mlm…11 lebih camtuh..baru smpai umah…mandi n segala bagai…dekat2 pukol 12 lbh baru aku tido..

Jumaat, 230 pagi ~ aku terjaga dari tido..sbb perut aku terase sgt sakit…sakit tuh aku raserkan cam agak kerap..aku mule alert ngan jam..ntah nape..my instinct said..this is the pain…mule2 tuh cam lam 7-8 minit skali…aku tus bangun..basuh muka..aku siap salin baju..dah pakai kain batik siap…mule tuh aku aser nk bgtau alang..tapi kesian plak aku tgok muke tido lena dia ngan aiman..sbb aku tau..kalo aku ckp sakit mesti dia ajak g hospital…dah siap siap tuh aku mengaji lu..minum air selusuh bagai.then trus aku tgok tv…tapi mase tuh aku trus raser sakit yg makin kerap…mate aku tak putus2 tgok jam..nak alert tempoh sakit…mase tuh dh pukol 4 pagi..aku try gak bwk g tido..tapi tak leh lelap sbb sakit sgt…time tuh aku dh kuo masuk bilik..masih tak kejotkan alang…

Jumaat, 500 pagi ~ perut aku memulas2 pulak..aku iso gak..tapi asenye cam nk buang air beso je..aku try masuk toilet..sib baik mmg aku buang air beso…aku igt kot pas tuh sakit tuh ilang..tp tak..makin kerap..aku sambung tgok tv..ntah cite ape2 ..tak masuk kepala dah..sbb sakit sgt..lam kul 530…aku bgtau alang…dia terkejot..n ajak aku g hospital..tp aku ckp…bio laa aku solat subuh lu..sbnrnye..aku mmg dh takot gile time tuh..sbb dh dpt agak aku mesti branak gak arini…

Jumaat, 7 pagi ~ aku antar aiman kat umah MIL…aku bersalaman n minta maaf sume…then aku gerak ke hospital..n sperti ku jangka mmg aku kene tahan..mase dr dh cek..dh bukak 4 cm…tp mm betullah kate org setiap kelahiran tuh pasti berbeza2..kali nih mmg takde tanda ape2.cam kuo air ke..darah ke..tau2 sakit jee…

Jumaat, 11 pagi ~ dr suh aku masuk labor room..katenye dh bleh tggu mase nk deliver…so..kul 11 tuh aku masuk labor room..n sakit still macam mule2 td…lam kul 11 lebih..dr pecahkan air ketuban…since dr situ..sakit mule menjadi jadi..lam kul 1250 camtuh..aku dh ngadu sakit kat JM…mule2 dia suh aku tggu lu..katenye sikit je lagik..tapi aku ase cam tak tahan je…peh tuh bile dh nmpak aku cam skit sgt2..dia suh stat teran..akhirnya…setelah aku berusaha mati matian..tepat pukul 108 pm..lahir lah bayi comel itu kedunia…alhamdulillah sumenye selamat…so itu lah detik2 bahagia itu (# aku kisahkan secara ringkas saje…bukan takmo citerkan detail..sbbnye aku sgt terharu nanti…)..ape2 pon…tak sabar2 ku ingin besarkan kedua dua putra ku ini…Untuk Muhd Faiz Aiman n Muhd Faiq Amirul..semoga jadi anak yang soleh, beriman dan hormat pade abah dan mama..mama sentiasa doakan kalian…amin


No comments: